fredag 28. januar 2011

Drømmehelg og konfirmasjonskjole

Nå er det lenge siden jeg har ytret meg her, men nå er det et nytt år og jeg er igang med kjoleprosjektet. Har akkurat sendt av gårde 2 prøvekjoler til den kommende konfirmanten og er spent på tilbakemelding.

Jeg gleder meg også til å reise til Rauland på Drømmehelg for strikkeinteresserte som går av stabelen 17. - 20. februar. Der blir det ulike foredrag og workshops med internasjonale strikkeguruer: Bill King, Irish Bishop fra England, Susan Guagliumi fra USA ( www.guagliumi.com ) Kristi Jõeste fra Estland http://kristijoeste.blogspot.com  og Anne Christensen fra Norge. Jeg skal være med på flere workshops, bl.a. Tema: Strange shapes med Bill King, innhold: Glem alt om bakstykke, forstykke og to ermer! Begynn å strikke hvor du vil, i siden, på skulderen eller i halsringingen! Bruk forkortede rekker og lag sprø og spesielle kreasjoner. Høres ikke dette morsomt ut? Jeg skal også jobbe med ribbapparatet på workshop med Bill King. Jeg fikk delta på foredrag med ham i England i februar i fjor og ble fascinert av hans kreativitet.

Her er bilde av de to prøvekjolene jeg har strikket, Kjole en er strikket i 2 deler, der skjørtet er strikket på tvers og vidden laget ved å strikke kiler i skjørtet, toppen er lik på begge kjolene. Kjole 2 er strikket fra skjørtets nedre kant og i et stykke. Formen er kommet fram ved å benytte ulike teknikker, halvpatent på nedre del av skjørtet, full ribb på hoftepartiet og rettstrikk på toppen. En morsom måte å formgi plagg på! Samme maskeantall hele veien. Ribbapparat på skjørtet og vanlig nåleseng på toppen.

Kjole 1

Kjole 2

3 kommentarer:

  1. Dette kan bli vanskelig for konfirmanten. Lekre begge to. Spennende å følge med deg på bloggen din.

    SvarSlett
  2. Konfirmanten har bestemt seg, nydelige kjoler, men det ble den øverste!

    SvarSlett
  3. Så spennende å se en maskinstrikket kjøle som er så lett og fin!

    Jeg er så glad jeg har funnet bloggen din - veldig inspirerende :D

    SvarSlett